Jump to content
×
Are you looking for the BariatricPal Store? Go now!

How Come We Never Look Like We Think We Look (Especially in Photos)???



Recommended Posts

Crap girlie! So sorry to hear of this. I'd never heard of CMT before? The foot drop thing sucks! I have neuropathy from having hand-foot syndrome from super heavy duty chemotherapy. And sometimes the chemical burning and stinging are all you can stand. But thankfully, I just have numbness on parts of my feet, without the drop. ((hugs)) Does diet play any part in helping it get better at all (I know it's genetic--which parent had it)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mom's family -- tons of us have it! I'm sorry to read about your neuropathy, too -- cancer is such a b***h. I'm sure we'll both be better off with less weight to bear on our suffering feet. :P Soon..... right?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Apple203 said:

I'm sure we'll both be better off with less weight to bear on our suffering feet. :P Soon..... right?

From your lips to God's ears sweetie! And I don't have the suckage lottery with the BC. LOL. Sounds like your's sucks wind too. ((hugs)) Sad to hear how so many on your mom's side have it. :57_cry: Here's to being able to go out for a run, or at least a slow jog one day, right? (Hey, it's our party, we can dream. Right?)

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, FluffyChix said:

Oh wow! Saying prayers for you tomorrow that the HR woman gets your perfect piccy on the first take!!! I get it. I think I've never been photogenic, except when I was super little. But have never been able to smile naturally.

Well, we took a couple pics for the new work badge, and I didn't like them. Big surprise! But it was in the afternoon, after sitting in my dry office all day I looked like the crypt keeper, and one of my eyebrows was half rubbed off. I have a few days off now between jobs, and she said I can come back Monday morning when I'm fresh and ready to take a good picture, lol.

BTW, hope you are doing well on your liquid diet fluffy!

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, ChaosUnlimited said:

Well, we took a couple pics for the new work badge, and I didn't like them. Big surprise! But it was in the afternoon, after sitting in my dry office all day I looked like the crypt keeper, and one of my eyebrows was half rubbed off. I have a few days off now between jobs, and she said I can come back Monday morning when I'm fresh and ready to take a good picture, lol.

BTW, hope you are doing well on your liquid diet fluffy!

Wow! I totally get it! So. Many. Creases and crepe. ((hugs)) I don't know which is worse, half an eyebrow or to have all you mascara fall off your lashes and pool under your eyes like a goth. LOL. Glad she's gonna let you have a do-over! I don't guess you can take a pic and she could upload it huh?

liquid is going ok. Tonight was fairly tough-ish. I couldn't even make Mr. F.'s grilled chickie boobs. I was too hungry. I woulda caved. So I made him eat leftover potroast from the freezer with broccoli and butter and avo+tomato. Quick, ready in 5 minutes. Done! :) Thanks for being so supportive! MUAH!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@FluffyChix Thank you! And I'm confident that your pain will reduce as well. Heck, I'll pray that your pain diminishes all together! Now, that's a trade off....weight loss=LESS to NO PAIN!!!

Edited by Newme17

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, FluffyChix said:

Wow! I totally get it! So. Many. Creases and crepe. ((hugs)) I don't know which is worse, half an eyebrow or to have all you mascara fall off your lashes and pool under your eyes like a goth. LOL. Glad she's gonna let you have a do-over! I don't guess you can take a pic and she could upload it huh?

liquid is going ok. Tonight was fairly tough-ish. I couldn't even make Mr. F.'s grilled chickie boobs. I was too hungry. I woulda caved. So I made him eat leftover potroast from the freezer with broccoli and butter and avo+tomato. Quick, ready in 5 minutes. Done! :) Thanks for being so supportive! MUAH!

I wish I could just bring in a picture of my choosing, but they have a "special system". Why do pictures have to be so hard!

I remember doing my liquid diet, it was hard smelling food, and seeing people eat it. It gets a little better after the first few days in terms of hunger but the cravings for chewing something were a struggle. Find something to help keep your hands and mind busy, it helps.

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, ChaosUnlimited said:

I wish I could just bring in a picture of my choosing, but they have a "special system". Why do pictures have to be so hard!

I remember doing my liquid diet, it was hard smelling food, and seeing people eat it. It gets a little better after the first few days in terms of hunger but the cravings for chewing something were a struggle. Find something to help keep your hands and mind busy, it helps.

Ugh on the photo thing. I have absolutely no understanding how to take a good one. The minute the camera comes out some weird spaz thing starts happening with my face. My ENTIRE face! You know? (But for the record, your avatar is darling and you look cutie patootey.) So maybe you just have no idea that you're secretly photogenic?

The cooking part has some amount of challenge to it. I mostly occupy myself cleaning the kitchen while Mr. F's been eating. So it hasn't been a real issue. I'm playing about a crap-ton of hearts and solitaire and the dice game I can't remember the name of on my iphone. And today is actually better. I still haven't eaten my first meal yet cuz I'm not hungry. I figure I'll wait until I feel the urge. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhg .. I dont think,I have ever taken a good picture. Even if I feel really good, I look in the mirror, or someone, usually my mom who is always taking pictures takes one of me and I'm brought back to reality...

Sent from my VS988 using BariatricPal mobile app

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, Chrisp2018 said:

Uhg .. I dont think,I have ever taken a good picture. Even if I feel really good, I look in the mirror, or someone, usually my mom who is always taking pictures takes one of me and I'm brought back to reality...

Sent from my VS988 using BariatricPal mobile app

Yeah me too! I cringe when I see them. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

I just had some 'before' pictures taken and man... just blech!

Sent from my SM-G920W8 using BariatricPal mobile app

Share this post


Link to post
Share on other sites

I know the feeling, there were a lot of times that I exerted too much effort just to look good in pics (with makeup and all); but then I still look like pfft. LOL

Share this post


Link to post
Share on other sites

I would just be happy to see a pic of myself with both eyes open 🙄

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omg...i didnt see how old this was😂😂😂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×