Jump to content
×
Are you looking for the BariatricPal Store? Go now!

TMI - Pooping at work



Recommended Posts

Not sure if it's just me (I'm pretty sure it's not) but pooping at work, post bypass is a crazy embarrassing event! I've had folks walk, in and then turn right around and leave thanks to the wonderful new smells I'm producing! So embarrassing! And it lingers think and heavy, like some cross between tear gas and smog, some unseen nasal assault team going full speed ahead attempting to cause gagging.

I've recently decided to bite the bullet and buy some Poop-Pourri, just a little 4oz bottle to pocket and take with me to the can. I don't want to advertise or promote, but for what it's worth, it helped out greatly. A few times it didn't work as described, but it sure helped! I don't feel super ashamed leaving the toilet now!

Figured we could share some horror stories or other "Pooping at work" related tidbits / tips/ tricks etc

  • Like 5
  • Thanks 1
  • Haha 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol.

I hate having to poop if I’m not at home now!

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, KimTriesRNY said:

Lol.

I hate having to poop if I’m not at home now!

I'm with you on this one... but recently my normal "times" have shifted and longer hours at work means... no chance in just waiting it out! I felt so bad last week, I mean, it was choking me out! And when someone walked in and did an about face before the door could even close.... I didn't want to leave the bathroom for fear that they would still be out there waiting to find out how the odorous offender was!

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

I religiously use Poop-Pourri, its not a miracle by any means, but helps a lot!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, AshAsh1 said:

I religiously use Poop-Pourri, its not a miracle by any means, but helps a lot!

At this point... any help is better than none! LOL God it was bad! When you make yourself light headed with the stench... it's time to reevaluate things!

  • Like 1
  • Haha 7

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
27 minutes ago, Matt Z said:

I've recently decided to bite the bullet and buy some Poop-Pourri

In Australia, we have a wonderful product but it's very, very expensive ... called V.I.Poo (Very Important Poo).

My wife stands by it.

I on the other hand, prefer the lingering cover smell (and the very reasonable price) of NILODOR.

vipoo.jpg.fbb0eda83bd267ba19abac9d63b59b95.jpg

nilodor.jpg.1bdee5d961e8ce095b1e78241287d8be.jpg

Edited by Rainbow_Warrior
  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Since we're on the TMI topic... I haven't noticed any change or increase in the stinkiness of poops or farts (lol) BUT my farts have been epically adjusted for maximum loudness!!! I'm talking like a tank / squeaker / foghorn / longest trombone solo ever!! It's so embarrassing I have to hold it in most of the day until I can guarantee no audience! haha. (No more silent but deadlies for this gal!) Anyone have anything similar? hahaha, I love this thread.

*Also, I'd recommend trying keeping matches with you. Better than trying to mask an odor with a nice smell on top of a very stinky smell! ;)

Edited by swizzle
  • Like 2
  • Haha 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, swizzle said:

Since we're on the TMI topic... I haven't noticed any change or increase in the stinkiness of poops or farts (lol) BUT my farts have been epically adjusted for maximum loudness!!! I'm talking like a tank / squeaker / foghorn / longest trombone solo ever!! It's so embarrassing I have to hold it in most of the day until I can guarantee no audience! haha. (No more silent but deadlies for this gal!) Anyone have anything similar? hahaha, I love this thread.

*Also, I'd recommend trying keeping matches with you. Better than trying to mask an odor with a nice smell on top of a very stinky smell! ;)

Girrrlll, yes! My farts are super loud and elongated. I had to apologize to my brother in law yesterday, because I honesty didn't think he would have been able to hear me. We were outside, and it was windy, kids playing in the yard, ect. We were a very fair distance from each other. He heard! Oh he heard!

  • Haha 8

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, swizzle said:

Since we're on the TMI topic... I haven't noticed any change or increase in the stinkiness of poops or farts (lol) BUT my farts have been epically adjusted for maximum loudness!!! I'm talking like a tank / squeaker / foghorn / longest trombone solo ever!! It's so embarrassing I have to hold it in most of the day until I can guarantee no audience! haha. (No more silent but deadlies for this gal!) Anyone have anything similar? hahaha, I love this thread.

*Also, I'd recommend trying keeping matches with you. Better than trying to mask an odor with a nice smell on top of a very stinky smell! ;)

LOL Yeah, gas production is kicked up as well! Too many times I head over to the porcelain portal expecting some weight loss and I only get treated to some epic Stall Symphonies. You got lucky you didn't get the added stinker factor! Can't use the match trick at work sadly, the hospital frowns on indoor open flames.

  • Like 2
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, AshAsh1 said:

farts are super loud

@AshAsh1

ummmmm, that was you!! :lol:

kathy

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, proudgrammy said:

@AshAsh1

ummmmm, that was you!! :lol:

kathy

Any luck removing my pic from your profile? Can you change it yourself?

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, AshAsh1 said:

Any luck removing my pic from your profile? Can you change it yourself?

@AshAsh1

why in the world would i change my picture to its original me?

i like how your pic looks in my place. i look great now!!

if there is a way for the change, don't know how to do it

asked question in board a couple of times

Website Assistance & Suggestions

so far, no response from @Alex Brecher or @Ken S.!!

hope to hear solution soon, and have prob fixed

kathy

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
At home I burn incense at every bowel movement, my family appreciates it but I actually have not noticed any smell difference
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, Tealael said:

At home I burn incense at every bowel movement, my family appreciates it but I actually have not noticed any smell difference

Sleeve patients don't tend to have the extremely foul BM's, that is more the province of by-pass patients. malabsorption occurs because food is not digested completely. With less time in the stomach for the acid to break the food down, the intestines can only absorb so much. The rest passes through the bowels partially digested. That's the smell, poop coated food that smells familiar and wrong all at the same time.

  • Thanks 1
  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, proudgrammy said:
1 hour ago, AshAsh1 said:

Any luck removing my pic from your profile? Can you change it yourself?

@AshAsh1

Woo Hoo, Woo Hoo Party dance Party dance

pic has been fixed!! So here i am, for good or bad - in my glory:rolleyes:

kathy

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Featured Surgeons

    1. Masoud Rezvani

      Woodbridge, Virginia 22191

    2. Lisa Medvetz

      Downingtown, Pennsylvania 19335
      800-282-0066

  • Recent Topics

  • Recent Status Updates

    • Little Kansas Kitty

      I broke my stall this week! Yay!  Also, I started Mederma for scar therapy.  Here's my most recent uploaded video on YouTube:  
      https://www.youtube.com/channel/UCbuuDYlSs34YW3hukTKxlrA?view_as=subscriber
      · 0 replies
      1. This update has no replies.
    • Tealael

      NSV: needed a shirt pronto someone was at the door or something and I grabbed a camisole, when I checked later it belongs to my 13yr old (and she  is not husky sized lol) score !
      · 3 replies
      1. Orchids&Dragons

        Wow!

      2. Apple203

        I needed a raincoat yesterday and my husband grabbed one of my son's old ones. Score.............

      3. Tealael

        Crazy right!

    • allwet

      Milestone date for me on this journey. I now weigh the same as the day i got out of boot camp in 1984 and is the least i have ever weighed as an adult.
       
      · 2 replies
      1. Orchids&Dragons

        Wow, congrats!!!

      2. proudgrammy

        great- you will continue to go downward-congrats

    • Mattymatt

      Getting back to work has been really good for me! I am so busy I hardly have time to think about food or eat much and the scale and pants really show. I am either going to need a smaller belt or new jeans. A new belt is cheaper so I'll try this first. My tee shirts hang on me now.
      · 0 replies
      1. This update has no replies.
    • Izzy Bizzy

      Im 4 weeks out now and i still get dizzy a lot, i will be doing the most minimalistic things and suddenly have this rush come over me where i feel week and dizzy. Usually not while I'm working out tho. It will happen on the way home from the gym, or in the shower after the gym. It kind of is just annoying at this point... but I'm down 38 pounds from the hospital and i continue to lose weight every day, weather it be .1 pound or 5 pounds in a day progress is progress. It has also been tough because it is summer and it is the summer before my senior year, i want to be out with my friends and go to parties that they are having but for the first two weeks i was kept at my parents side and they only let me go to a birthday party last week for the first time, i feel like i haven't seen my friends as much as I'm used to in the summer, and it kinda sucks, but at the end of the day it was my choice and i hope i made the right one. Im type excited to go back to band camp physically ready, and mentally motivated to push my self more than before. Im excited to do the 3 laps around the band field and not be 5 minutes behind everyone else. I am excited to lose more weight before band starts and i can wear my new boujee workout gear. I am excited to see if anybody notices my weight loss and if it affects my social life once school starts. 
      · 1 reply
      1. Sosewsue61

        Drink a protein drink right after your workout, or get more fluids - dizziness can be from dehydration. Push liquids at all times. Good luck.

  • Trending Topics

  • Magazine Articles

  • Together, we have lost...
      lbs
    ×